torsdag 27 januari 2011

Malin Hasselblad blir ny politisk sekreterare i Huddinge

Malin Hasselblad är från och med januari ny politisk sekreterare för Folkpartiet i Huddinge, efterträdande Anna Attergren Granath. Malin är 23 år gammal, hemmahörande på Södermalm och kommer närmast från Saco där hon praktiserat på den internationella sektionen samt haft ett uppdrag som utredare. Malin är europavetare och har en kandidatexamen i statsvetenskap och europeisk politik från Stockholms och Göteborgs universitet.

- Att jag är socialliberal kände jag starkt redan under tonåren, men det är främst det senaste året som jag sökt en mer aktiv roll inom Folkpartiet. Inför valet 2010 arbetade jag som valombudsman i Stockholms stad vilket var en otroligt givande upplevelse. Jag kände då att mitt intresse väcktes att få arbeta med liberal politik och ansvarsfull samhällsstyrning, säger Malin.

- Jag ser fram emot att tillsammans med alla liberala kämpar i Huddinge få stärka det liberala inslaget i kommunens politik. Tveka inte att ta kontakt med mig om det är något jag kan göra för dig, oavsett om du är förtroendevald, partimedlem eller önskar engagera dig mer i partiet.
Kontaktuppgifter till Malin:

Malin.hasselblad@huddinge.se
070-9756250
08-535 301 59

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar